22/05/2024

Lionsclub Elburg-Oldebroek deelt € 3900,- uit aan 13 lokale goede doelen

Eind vorig tijdens Winter in de Vesting in Elburg heeft de Lionsclub Elburg-Oldebroek aan stichtingen en verenigingen weer de gelegenheid geboden om via de Lionswensboom actie hun wensen met een maatschappelijk doel in te dienen.  Er was hiervoor een bedrag beschikbaar van €3900,- , de opbrengst van de eerder gehouden Lions wijnproefavond. Van de ontvangen wensen zijn er 13 wensen geselecteerd waaronder de Lions waardecheques  zijn verdeeld .

Jan Rijk de Waal, President van de Lionsclub Elburg Oldebroek  heeft nu op 23 februari  namens de Lionsclub Elburg-Oldebroek de waardecheques van € 300,- uitgereikt aan vertegenwoordigers van de dertien stichtingen en verenigingen.  De ontvangen waardecheques  werden zeer gewaardeerd en de bestemming daarvoor is ter ondersteuning van hun activiteiten.  Dit zijn de dertien geselecteerden met vermelding van de bestemming van de Lions waardecheques:

Muziekvereniging Concordia, Elburg : voor de aanschaf van nieuwe instrumenten.

Zorgverleningsorganisatie Het Baken ( locatie De Hullen), Oldebroek : voor  aanschaf van een belevingstafel voor dementerende ouderen.

Zorggroep Profila-Grip (op je Leven), ’t Harde : voor nieuwe ponyzadels.

Stichting Wiel, Elburg : voor workshop schilderen voor ouders van kinderen met een verslaving.

Oranjecomité Elburg, Elburg : voor activiteiten aanbieden aan kinderen.

Zorgboerderij Veluwezoom dagbesteding, Oosterwolde : voor de aanschaf van een kaardmolen om wol te kunnen omzetten in bruikbare vezels.

Elburgse Volleybalvereniging, Elburg : voor nieuwe volleybalnetten voor jeugdopleidingen.

KNRM Elburg-Randmeren eo, Elburg : voor de aanschaf van nieuwe communicatiesets aan boord van de Evert Floor.

’s Heerenloo Zorggroep, ’t Harde : voor een avondje uit eten met de cliënten van de woongroep locatie ’t Harde.

Stichting Nationaal Orgelmuseum, Elburg : voor de aanschaf van de buste van organist Feike Asma.

Oudheidkundige vereniging de Broeklanden, Oldebroek : voor het behoud van lokaal dialect.

Christelijke Muziek Vereniging Excelsior, Oldebroek : voor de voorbereiding van het Open Nederlands Fanfare Kampioenschap met hun eigen stuk “De Tijd”.

Woonzorgcentrum Nieuwe Feithenhof, Elburg : voor aanschaf nieuwe parasol bij de ingang.

De bedoeling is dat de Lionsclub  de Lionswensboom actie  eind dit jaar tijdens Winter in de Vesting in Elburg weer zal houden. Hierover zal later dit jaar publicatie volgen.

De gelukkige ontvangers