20/10/2022

Cor Wijnolts president van de Lionsclub Elburg-Oldebroek heeft op 20 oktober een Waardecheque van € 2.500, - uitgereikt aan Henk de Groot, voorzitter van de Voedselbank Elburg-Oldebroek.  Het bedrag was de opbrengst van het muziekevenement ‘Yes! in the Garden 2022’ in Elburg wat door de Lionsclub deze zomer georganiseerd is. De concrete bestemming van de donatie is voor extra ondersteuning aan de Voedselbank voor de Oekraïense vluchtelingen in de gemeenten Elburg en Oldebroek. De Voedselbank heeft sinds het begin van het uitbreken van de oorlog in Oekraïne zo’n 60 gevluchte Oekraïense gezinnen in Elburg en Oldebroek geholpen door wekelijks voedselpakketten aan deze mensen uit te reiken. Ook werden veel pakketten bij de mensen thuisbezorgd die geen vervoer hadden.  Ook verzorgt de Voedselbank wekelijks voor wat extra’s tijdens de groepscontacten bij de kerk van de Oekraïense gemeenschap. Dit alles brengt voor de Voedselbank extra kosten met zich mee. De donatie werd dan ook met dank in ontvangst genomen door Henk de Groot.