10/03/2023

Na een oproep van de Lionsclub Elburg-Oldebroek aan de inwoners van de gemeenten Elburg en Oldebroek is weer een groot aantal van 925.000 Douwe Egberts koffiepunten in de daarvoor bestemde dozen bij de supermarkten gedeponeerd. Dit groot aantal koffiepunten was goed voor 1550 pakken Douwe Egberts koffie.

Die pakken koffie zijn door Frits Jautze van de Lionsclub overhandigd aan Henk de Groot en Anneke Wegh van de Voedselbank Elburg-Oldebroek (zie foto).  De pakken worden door de Voedselbank verspreid over het jaar naar gezinsgrootte uitgereikt aan hun cliënten.  De pakken koffie zijn zeer welkom als aanvulling op de voedselpakketten.

De Lionsclub en de Voedselbank bedanken iedereen die de koffiepunten zo trouw verzameld en ingeleverd heeft. Ook dank aan alle supermarkten die genegen waren om de inzamelingsdozen in hun winkels te plaatsen.

In december van dit jaar wordt de inzamelingsactie zeker weer herhaald. Met de oproep alvast weer de DE punten te gaan sparen.

Op de foto (v.l.n.r.) Henk de Groot, Anneke Wegh en Frits Jautze